Skrzynka podawcza

Elektroniczna skrzynka podawcza

Data publikacji 30.09.2020

Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 wrześnie 2011 roku w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (DZ. U. Z 2015 poz. 971 z późn. zm.) Komenda Powiatowa Policji w Złotoryi uruchomiła Elektroniczną Skrzynkę Podawczą. Umożliwia ona przyjmowanie i obsługę dokumentów elektronicznych podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Skrzynka działa w ramach rządowego projektu ePUAP, który udostępnia platformę wymiany korespondencji elektronicznej na stronie Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej

Aby używać systemu ePUAP do korespondencji elektronicznej z Komendą Powiatową Policji w Złotoryi należy przeprowadzić następujące czynności:

  1. Dokonać rejestracji i logowania na platformie www.epuap.gov.pl
  2. W serwisie ePUAP wejdź na profil profil Komendy Powiatowej Policji w Złotoryi aby rozpocząć załatwianie sprawy.
  3. Wybierz rodzaj załatwianej sprawy a następnie kliknij przycisk "Załatw sprawę" i postępuj zgodnie ze wskazówkami na stronie. W trakcie tego procesu należy wypełnić wymagany formularz i ewentualnie dodać załączniki.
  4. Ostatnim krokiem jest podpisanie korespondencji za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego kwalifikowanym certyfikatem. Jeśli użytkownik posiada aktywowany profil zaufany to może podpisać dokument za pomocą tego profilu.

Składanie dokumentów w wersji elektronicznej do Komendy Powiatowej Policji w Złotoryi

Dokumenty elektroniczne mogą być doręczane do Komendy Powiatowej Policji w Złotoryi również na informatycznych nośnikach danych. Informujemy, że Komenda będzie akceptowała dokumenty elektroniczne zapisane na dysku DVD lub dysku CD-RW.

Doręczanie dokumentów na elektronicznych nośnikach danych może odbywać się w Punkcie Recepcyjnym Komendy w godz. 8:00-15:00, przy ul. Kościuszki 5 w Złotoryi.

Akceptowalne struktury fizyczne i zakresy użytkowe dokumentów elektronicznych doręczanych do Komendy Powiatowej Policji w Złotoryi za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej i na informatycznych nośnikach danych.

Akceptowane formaty załączników to w szczególności:

  • do danych zawierających dokumenty tekstowe lub tekstowo-graficzne akceptowane są ich struktury fizyczne wykorzystujące formaty danych wytworzone w standardzie .txt, .doc, .pdf, .rtf oraz Open Document wersja 1.0,
  • do danych zawierających informację graficzną akceptowane są ich struktury fizyczne wykorzystujące formaty danych wytworzone w standardzie .jpg (.jpeg), .gif,
  • do kompresji (zmniejszenia objętości) dokumentów elektronicznych o dużych rozmiarach akceptowane są ich struktury fizyczne wykorzystujące formaty danych wytworzone w standardzie .zip oraz .rar.
  • dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.

Urzędowe poświadczenie odbioru

Dokument elektroniczny podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym doręczony do Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu zostanie poświadczony podpisem cyfrowym drogą elektroniczną na adres nadawcy.
Poświadczenie zawierać będzie pełną nazwę Komendy, datę i czas doręczenia dokumentu oraz datę i czas wytworzenia urzędowego poświadczenia odbioru.
Urzędowe poświadczenie odbioru - na żądanie interesanta - może zostać także zapisane na dostarczonym informatycznym nośniku danych.

Powrót na górę strony