Skargi i wnioski dotyczące działalności Policji

Przyjmowanie i załatwianie skarg i wniosków w Komendzie Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu i jednostkach Policji województwa dolnośląskiego

Data publikacji 30.09.2020

Skargi i wnioski w Komendzie Powiatowej Policji w Złotoryi można składać :

1. Telefonicznie (uzyskanie informacji o sposobie złożenia skargi, wniosku):

- pod numerem 47 87 442 10 – sekretariat Komendanta Powiatowego Policji w Złotoryi,

- pod numerem 47 87 442 17 – ekspert Jednoosobowego Stanowiska ds. Postępowań Administracyjnych,

- pod numerem 47 87 134 45 – sekretariat Wydziału Kontroli Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu.

2. Faxem – numer 47 87 442 15

3. Pocztą internetową na adres e-mailowy: skargi@zlotoryja.wr.policja.gov.pl

4. Zwykłą pocztą na adres:

Komenda Powiatowa Policji w Złotoryi
ul. Kościuszki 5
59-500 Złotoryja

5. Osobiście w siedzibie Komendy Powiatowej Policji w Złotoryi przy ul. Kościuszki 5, w każdy wtorek w godz. 15.00-17.00 po wcześniejszym umówieniu terminu rozmowy.


Prawo do powszechnego składania skarg i wniosków jest prawem zagwarantowanym wszystkim obywatelom przez Konstytucję Rzeczypospolitej Polskiej.

Tryb rozpatrywania skarg i wniosków regulują przepisy Działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. (Dz. U. Nr 5 Poz. 46 z dnia 22.01.2002) w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą (art. 221 kpa).

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw (art. 227 kpa).

O tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna (art. 222 kpa).

Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu. W przypadku, gdy skargi i wnioski nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania (§ 5 i § 8. 1 przywołanego powyżej rozporządzenia).

W przypadku skarg zgłaszanych telefonicznie informuje się obywateli o konieczności osobistego zgłoszenia się w jednostce Policji lub przysłania skargi pisemnej, gdyż w przeciwnym przypadku nie zostaną przeprowadzone czynności zmierzające do wyjaśnienia podnoszonych zarzutów.

W województwie dolnośląskim uprawnionymi do przyjmowania skarg są:

  1. Komendant Wojewódzki Policji we Wrocławiu, który przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków we wtorki w godzinach od 15.45 do 17.00.
  2. W imieniu Komendanta Wojewódzkiego Policji we Wrocławiu – Naczelnik Wydziału Kontroli Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu lub jego zastępca oraz funkcjonariusze Zespołu Skarg i Wniosków Wydziału Kontroli Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu, którzy przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków we wtorki w godzinach od 8.00 do 17.00, a w pozostałe dni robocze od 9.00 do 15.00.
  3. Komendanci miejscy / powiatowi Policji województwa dolnośląskiego w zakresie skarg dotyczących działalności podległych im jednostek i komórek organizacyjnych.

Do rozpatrywania skarg dotyczących policjantów i pracowników cywilnych odnośnie osób zatrudnionych w Komendzie Powiatowej Policji w Złotoryi jest Komendant Powiatowy Policji w Złotoryi. 

Skargi składać można osobiście lub listownie /muszą być podpisane i zawierać adres osoby składającej skargę. Złożenie skargi drogą elektroniczną wymaga podania danych personalnych oraz adresu zamieszkania skarżącego. W niektórych przypadkach osoby, które złożą skargi tą drogą poproszone będą o osobistą rozmowę z funkcjonariuszami rozpatrującymi skargi, bądź potwierdzenie jej osobistym podpisem.

W przypadku skarg telefonicznych informuje się obywateli o konieczności osobistego zgłoszenia się lub przysłania skargi w formie pisemnej, gdyż w przeciwnym przypadku nie zostaną przeprowadzone czynności wyjaśniające.
Skargi rozpatrywane są zgodnie z przepisami określonymi w kodeksie postępowania administracyjnego. W myśl tych przepisów skargi wyjaśniane są nie później niż w ciągu miesiąca, bądź 14 dni (dot. parlamentarzystów i radnych).

Osoby składające skargi przyjmowane są przez:

  • Komendanta Powiatowego Policji lub jego Zastępcę we wtorki od godz. 15.30 do 17.00- po wcześniejszym uzgodnieniu terminu wizyty,
  • Eksperta Jednoosobowego Stanowiska ds. Postępowań Administracyjnych- codziennie w godzinach urzędowania,
  • dyżurnego KPP Złotoryja- poza godzinami pracy ww.

Adresy poczty internetowej dla skarg i wniosków w KPP Złotoryja:

skargi@zlotoryja.wr.policja.gov.pl
 

Skargi i wnioski w Komendzie Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu można złożyć:

1. Osobiście lub pisemnie pod adresem:

Komenda Wojewódzka Policji we Wrocławiu

ul. Podwale 31-33

50-950 Wrocław

2. Telefonicznie (uzyskanie informacji o sposobie złożenia skargi, wniosku):

- pod numerem 47 87 134 20 - sekretariat Komendanta Wojewódzkiego

  Policji we Wrocławiu,

- pod numerem 47 87 134 45 - sekretariat Wydziału Kontroli Komendy

  Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu.

3. Faxem – numer (+48)713404851,

4. Pocztą internetową na adres e-mailowy: skargi@wr.policja.gov.pl

Rozmowy z interesantami przeprowadzane są zawsze w klimacie życzliwości i zrozumienia. W uzasadnionych przypadkach natychmiast podejmowane są interwencje oraz działania zmierzające do wyjaśnienia problemów nurtujących obywateli. Taka postawa funkcjonariuszy jest wyrazem otwartości Policji na problemy społeczeństwa.

Skargi załatwiane są w terminie określonym przez kodeks postępowania administracyjnego (art. 237 kpa).

Osoba wnosząca skargę jest każdorazowo pisemnie informowana o sposobie załatwienia sprawy. Takie zawiadomienie zawiera oznaczenie organu, od którego pochodzi, wskazanie, w jaki sposób skarga została załatwiona oraz podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia skargi. Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi będzie zawierać także uzasadnienie faktyczne i prawne.

Skargi na działalność Policji można również składać bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich na adres:

Rzecznik Praw Obywatelskich

Aleja Solidarności 77

00-090 Warszawa

oraz do Pełnomocnika Terenowego we Wrocławiu (dla województw: dolnośląskiego, lubuskiego, opolskiego) na adres:

Pełnomocnik Terenowy we Wrocławiu

ul. Wierzbowa 5

50-056 Wrocław

Powrót na górę strony