Bieżące informacje

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Kolejna mieszkanka powiatu złotoryjskiego oszukana na BLIKa! Udostepniła trzy kody i straciła 2400 złotych!

Przestępstwo na BLIKa polega na tym, że oszuści podszywają się pod znajomych na portalach społecznościowych i za pośrednictwem komunikatora proszą o pilną pożyczkę. Zależy im na szybkiej transakcji więc proszą o kod BLIK i obiecują szybki zwrot pożyczonych pieniędzy. Niestety kolejna mieszkanka powiatu złotoryjskiego uwierzyła oszustom podającym się za jej znajomą i trzykrotnie udostępniła kod BLIK. Oszuści wykorzystując kody wypłacili z konta kobiety 2400 złotych

W przestrzeni medialnej pojawia się wiele informacji o rodzajach oszustw i radach jak nie paść ich ofiarą. Policjanci również prowadzą działania, których celem jest informowanie mieszkańców o istniejących zagrożeniach oraz metodach działania oszustów. Niestety wciąż jednak nie brakuje osób, które zostały oszukane.

W ostatnim czasie do Komendy Powiatowej Policji w Złotoryi zgłosiła się 32-letnia mieszkanka powiatu, która poinformowała, że wysłała kody BLIK oszustom, w wyniku czego straciła 2400 złotych. Kobieta wyjaśniła, że za pośrednictwem komunikatora otrzymała wiadomość od znajomej z prośbą o pilną pożyczkę. Niestety nie sprawdziła tej informacji, chciażby poprzez kontakt telefoniczny lub osobisty z osobą, która do niej napisała. Po krótkiej korespondencji za pośrednictwem komunikatora, wygenerowała trzy kody BLIK i wysłała je znajomej. Dopiero po fakcie zorientowała się, że kod trafił do oszustów, którzy podszyli się pod jej znajomą, a następnie wypłacili z jej konta 2400 złotych.

Co zrobić, żeby nie stać się ofiarą tego przestępstwa?

Absolutnie nie należy przekazywać kodów bez sprawdzenia autentyczności informacji, którą otrzymaliśmy. Nawet jeśli osoba, która do nas napisze jest nam znana i bliska. Należy mieć świadomość, że ktoś mógł włamać się na konto naszego znajomego i wykorzystując znajomość, chce nas oszukać i okraść. Jeśli chcemy pomóc, najpierw skontaktujmy się z tą osobą, najlepiej osobiście lub dzwoniąc. Potwierdźmy czy faktycznie to ona wysłała do nas wiadomość z prośbą o pomoc finansową.

Bądźmy ostrożni podczas takich transakcji. Dbajmy o bezpieczeństwo naszych danych oraz haseł, których używamy w sieci.

aspirant Dominika Kwakszys
Komenda
Powiatoiwa Policji w Złotoryi

Powrót na górę strony