Bieżące informacje

Child Alert na platformie mojePZU

Data publikacji 25.11.2020

PZU włącza się w policyjny system poszukiwania zaginionych dzieci Child Alert. Od 20 listopada 2020 roku informację o wszczęciu w Polsce procedury Child Alert dostaną wszyscy użytkownicy aplikacji mobilnej mojePZU. Na ich telefonach komórkowych pojawią się wówczas tzw. „pushe”, czyli komunikaty w formie powiadomień przypominających sms. Międzynarodowy system Child Alert funkcjonuje obecnie w 20 krajach europejskich. Polska dołączyła do tego grona 7 lat temu. Od tego czasu polska Policja włączyła procedurę Child Alert 4 razy: 15 kwietnia 2015 r., 24 listopada 2015 r., 7 marca 2019 r. oraz 17 lutego 2020 r. - wszystkie te sprawy zakończyły się szczęśliwym odnalezieniem dziecka.

W Polsce platformą Child Alert zarządzają eksperci z Centrum Poszukiwań Osób Zaginionych Komendy Głównej Policji. Uruchomienie systemu Child Alert zawsze poprzedzone jest zgodą opiekuna prawnego poszukiwanej osoby. Następnie na jej wniosek Policja przygotowuje specjalny komunikat, który zawiera podstawowe informacje o zaginionym dziecku, okolicznościach zdarzenia, a także o domniemanym sprawcy uprowadzenia.

Kolejnym krokiem jest dotarcie ze zdjęciem zaginionego dziecka do jak największej liczby osób w Polsce i za granicą. Policja wykorzystuje wszelkie  dostępne kanały komunikacji masowej – telewizję, Internet, radio, tablice reklamowe, elektroniczne znaki drogowe, telefonię komórkową.  Uruchomia także ogólnopolski numer alarmowy 995, pod którym każdy może przekazywać informacje dotyczące zaginionego dziecka.

Od 20 listopada 2020 r. informacja o wszczęciu procedury poszukiwawczej Child Alert pojawi się także na platformie mojePZU. Szczegóły na stronie PZU

sierż. szt. Dominika Kwakszys

KPP w Złotoryi

Powrót na górę strony