Bieżące informacje

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Uwaga na oszustów! Mężczyzna uwierzył fałszywemu pracownikowi banku i stracił ponad 2 tysiące złotych

Mieszkaniec Złotoryi odebrał telefon od oszusta podającego się za pracownika banku, który przekonał go, że pieniądze na jego koncie są zagrożone, ponieważ odnotowano próbę zaciągnięcia pożyczki na jego dane. Zaniepokojony mężczyzna zgodnie ze wskazówkami rozmówcy podał trzy kody Blik, które miały uchronić go przed utratą pieniędzy i dodatkowo zwiększył limit w aplikacji bankowej. Niestety okazało się, że oszuści wykorzystując kody Blik wypłacili pieniądze zgromadzone na rachunku złotoryjanina, który w ten sposób stracił ponad 2 tysiące złotych.

25-letni mieszkaniec Złotoryi odebrał telefon od osoby podającej się za pracownika banku, w którym rzeczywiście miał konto. Mężczyzna poinformował go, że pieniądze na jego rachunku są zagrożone, ponieważ odnotowali próbę zaciągnięcia kredytu w kwocie 7 tysięcy złotych. Zaniepokojony złotoryjanin w trosce o pieniądze zgromadzona na koncie postępował według wskazówek oszustów. Wygenerował kod Blik i przekazał go rozmówcy, a następnie zgodnie ze wskazówkami zalogował się do aplikacji bankowej, gdzie zwiększył limit odnawialny na koncie. Wtedy też zauważył, że na rachunek bankowy wpłynęło mu kilka tysięcy złotych. Zgodnie z dalszymi wskazówkami rozmówcy wygenerował kolejne dwa kody Blik i przekazał je oszustom. Wtedy też z konta wykonano przelewy. Zniknęły zarówno jego oszczędności jak i pieniądze, które przed chwilą pojawiły się na rachunku. Według informacji rozmówcy, za kilkanaście minut mężczyzna miał otrzymać te pieniądze z powrotem. Kiedy ich nie zwrócono, zorientował się, że został oszukany.

Policjanci przyjęli zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. W sprawie będą prowadzili dalsze czynności, jednak już teraz przestrzegamy mieszkańców przed podobnymi sytuacjami.

Zachowajmy ostrożność podczas kontaktów telefonicznych z osobami nieznajomymi, także tymi, którzy podają się za pracowników różnych instytucji.

Co zrobić, gdy zadzwoni do nas podejrzana osoba, na przykład podająca się za pracownika banku?

  • Nie udostępniać przez telefon żadnych danych!
  • Nie pobierać na swój telefon żadnych aplikacji na czyjeś polecenie!
  • Nie otwierać żadnych nieznanych linków w otrzymanych wiadomościach!
  • Jeśli nabierzemy podejrzeń co wiarygodności rozmówcy, najlepiej natychmiast rozłączyć połączenie!

Młodszy aspirant Dominika Kwakszys
Komenda Powiatowa Policji w Złotoryi

Powrót na górę strony